Intern receptionist
Sista ansökningsdag: 19 februari 2025
Administration
Stockholm
Har du servicekänsla ut i fingerspetsarna och drivs av att arbeta i en verksamhet där allt kan hända? Säkerhetspolisen söker nu en receptionist till vår interna reception. Vill du ha ett arbete där du är med och gör skillnad? Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Referensnummer: 2024-24671
Det här är ditt uppdrag
I rollen som receptionist på Säkerhetspolisen är du ansiktet utåt, fast på insidan. Du kommer till en arbetsgrupp med kompetenta, positiva och engagerade kollegor där ni delar med er av er kunskap och har förtroende för varandra. Ni arbetar tillsammans för att ge den bästa tänkbara servicen till våra medarbetare som vänder sig till er för hjälp i olika frågor. Kontaktytorna är många, arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och stundtals kan det vara ett högt tempo.
Förutom att bemanna myndighetens interna reception arbetar du bland annat med att ta emot samtal i den externa växeln, hantera rese-, hotell- och konferensbokningar samt andra administrativa uppgifter. Du och dina kollegor ansvarar för mötesrum och en del interna evenemang. Att ansvara för mötesrum och bidra vid interna evenemang ingår även detta i uppdraget.
Servicecenters öppettider är vardagar 07.30-17.00 och tillsammans ansvarar ni i gruppen för att tiderna är bemannade.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten.
Krav:
- Gymnasieutbildning
- Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande servicearbete under de senaste sex åren
- God datorvana
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
- Erfarenhet från intern reception eller annan internservice, gärna inom statlig myndighet, kommun eller region
- Erfarenhet av att boka eller anordna konferenser eller liknande event
- Serviceutbildning aktuell för tjänsten
- B-körkort
Det här är kollegan vi söker
För att passa i rollen som receptionist behöver du vara trygg i att arbeta i en serviceroll. Du brinner för att leverera god service och att ge det lilla extra. Du är bekväm med att vara i blickfånget samt att interagera och bygga relationer. Till sättet är du utåtriktad, lyhörd, professionell och trivs i ett arbete med många kontaktytor. Du är strukturerad, noggrann och van vid att arbeta under eget ansvar
Din kommunikativa förmåga är god. Att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig på samma sätt som att din goda samarbetsförmåga gör dig till en kollega som det är enkelt att samarbeta med.
Vidare har du en förmåga att kunna prioritera när det behövs och att hantera oförutsedda arbetsuppgifter. Din flexibilitet gör det möjligt för dig att snabbt växla tempo när verksamheten behöver och du kommer att ställas inför situationer där du behöver vara lösningsorienterad, effektiv och ta egna initiativ.
Du är engagerad i ditt arbete vilket gör det enkelt för dig att aktivt arbeta med utveckling av arbetsmetoder.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor och förmåner
Säkerhetspolisen prioriterar alla medarbetares goda hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på arbetstid och vi erbjuder individuell träning och gruppträning i egna träningslokaler på vårt huvudkontor i Solna. Därutöver erbjuds alla medarbetare ett individuellt friskvårdsbidrag som går att utnyttja enligt Skatteverkets gällande regler för friskvårdsbidrag för motions- eller friskvårdsaktiviteter.
Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester.
Utöver statlig tjänstepension (PA 16) har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal som ger alla anställda en extra månatlig pensionsavsättning, som motsvarar ungefär en halv månadslön per år. Vid föräldraledighet får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 73 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
(Genom att klicka på länken dirigeras du till vårt ansökningsverktyg. Du kommer där att behöva ange en giltig e-postadress dit en länk till ansökan för tjänsten skickas)
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-02-19.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan ske löpande.
Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning.
Information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering vid Säkerhetspolisen
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Publicerad
30 januari 2025
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer.
Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet.
Som medarbetare på Säkerhetspolisen kan du förvänta dig ett ledarskap som bygger på helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande. Våra ledare coachar, stöttar och utmanar dig att ta ansvar för din och verksamhetens utveckling. Tillsammans bidrar vi alla till att skapa ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner.
Dela denna artikel