Säpo

Fastighetsskötare

Vi söker fastighetsskötare till fastighets- och serviceenheten med placering i Stockholm.
Ref nr: 2017- 27485
Sista ansökningsdag: 26 januari 2018

Vi söker dig som är en erfaren fastighetsskötare till vår fastighetsgrupp och som vill vara med att utveckla drift och förvaltning av våra fastigheter.

Vad gör en fastighetsskötare på Säkerhetspolisen?

Dina arbetsuppgifter kommer främst innebära att du:

  • ta emot och åtgärda felanmälningar som inkommer via myndighetens felanmälningssystem
  • arbeta med tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll på myndighetens hyrda lokaler
  • har ett nära samarbete med enhetens fastighetstekniker och fastighetsägarens driftorganisation

Andra förekommande arbetsuppgifter är att:

  • vara kontaktperson mot kommunen och fastighetsägarens förvaltningsorganisation
  • delta vid olika typer av besiktningar
  • anlita och samordna entreprenörer för arbeten inom skötseluppdraget
  • vara delaktig vid genomförande av ombyggnationer i Säkerhetspolisens samtliga lokaler i landet

Ytterligare arbetsuppgifter förkommer inom fastighets- och serviceenheten.

Din kompetens och dina egenskaper

Krav
För tjänsten krävs att du har:

  • gymnasieexamen
  • flerårig erfarenhet som fastighetsskötare eller andra arbetsuppgifter som bedöms likvärdiga
  • kunskap om fastighetstekniska system
  • B-körkort

Meriterande
Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av automattvätt för fordon

    certifiering inom:
  • Mobilarbetsplatsform
  • Truckförare
  • Arbete på hög höjd
  • Heta arbeten
  • dokumenterad erfarenhet av byggnadsarbete

Egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du har:

  • kund och servicefokus
  • förmåga att ta egna initiativ och självständigt driva frågor
  • god samarbetsförmåga och lätt för att ta och upprätthålla kontakter såväl internt som externt

Säkerhetspolisen som arbetsplats

Säkerhetspolisen skyddar Sverige och demokratin, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten. Det gör vi genom att förhindra och avslöja brott mot rikets säkerhet såsom terrorism och spionage samt att skydda den centrala statsledningen.

Vi har drygt 1 200 medarbetare med olika bakgrund såsom polis, samhällsvetare, tekniker, administratör, språkvetare, jurist, ingenjör och psykolog. Tillsammans arbetar vi mot Säkerhetspolisens vision, ”Ett säkert Sverige”, för att värna det öppna och demokratiska samhället. Huvudkontoret ligger i Solna med verksamhet över hela landet. Läs mer om Säkerhetspolisen på vår webb och i vår årsbok

Om enheten
Tjänsten som fastighetsskötare är placerad på enheten för Fastighet och Service. Enheten ansvarar för förvaltning och utveckling av myndighetens lokaler samt en mängd interna servicetjänster som bl.a. städning, kaffeautomater, post- och godshantering, ett internt servicecenter, resebokningar, fordonsverkstad m.m.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas under sex månader. Vi tillämpar individuell lönesättning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställning vid Säkerhetspolisen är placerad i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänt resultat efter säkerhetsprövning med registerkontroll som kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning kan du komma att krigsplaceras. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Arbetstid

Arbete utanför kontorstid förekommer. I tjänsten ingår återkommande beredskapsperioder och du behöver vara beredd på att resa inom landet.

Friskvård och hälsa

Säkerhetspolisen erbjuder goda möjligheter till friskvård i våra egna träningslokaler där både individuell träning och gruppträning erbjuds. Vi eftersträvar att våra medarbetare har bra balans mellan arbete och privatliv.

Information                                  

Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 81 00. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.

Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 71 29, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med informationen är att det finns tjänster vid Säkerhetspolisen som omfattas av sekretess.

I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester som en del i processen.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och vi eftersträvar också en jämn könsfördelning.

I den här rekryteringen har vi redan gjort vårt val av annonseringskanaler.

Ansökan

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt ifyllt försättsblad. Försättsbladet finner du härPDF (pdf, 562.4 kB) (OBS! Måste sparas om lokalt på din dator innan den bifogas). Samtliga handlingar ska vara i MS Word eller PDF-format.

I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav. Märk din ansökan med ref nr 2017-27485. Om du skickar e-post, ange även ref nr i ämnesraden.

Via e-post: sakerhetspolisen@sakerhetspolisen.se

eller via post:

Säkerhetspolisen
Registratorsexpeditionen
Box 12312
102 28 Stockholm

Observera att ansökan inklusive bilagor ska skickas direkt till oss och inte via någon länk.

Ansökan ska ha kommit in senast den 26 januari 2018.